Firma franczyzowa, która nie ma zaplecza dystrybucyjnego, nie może być dobrym franczyzodawcą ponieważ nie jest w stanie zagwarantować pewności dostaw, konkurencyjnej ceny, nie jest w stanie zagwarantować również pełnego wyboru asortymentu, zapewnić bezpieczeństwa dostaw. Polski detal musi odpowiedzieć sobie teraz na pytanie, jaką ścieżką chce podążać? – tak w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl mówi Krzysztof Tokarz, prezes zarządu Grupy Kapitałowej Specjał.
Magazyn Wiadomości Handlowe opublikował informację dotyczącą sklepu Livio w formacie Market Plus. W treści podano m.in., że we wsi Kościerzyce w województwie opolskim, gdzie właśnie otwarty został sklep Livio Market Plus. Placówka ma blisko 200 mkw. powierzchni, która przed otwarciem została przeorganizowana tak, by w pełni wykorzystać jej potencjał. Jego właścicielka szczególną wagę przykłada do produktów świeżych. Stąd znajdujące się w sklepie dobrze zaopatrzone stoiska owocowo-warzywne, piekarnicze oraz mięsno-wędliniarskie, z towarami pochodzącymi od sprawdzonych.
Na portalu poinformowano o otwarciu sklepu sieci Livio w ramach nowego formatu Market Plus. Jak czytamy w Dolnośląskim oddziale Polskiej Sieci Handlowej Livio otwarty został sklep w nowym formacie Market Plus. Nowy koncept gwarantuje właścicielom świetne warunki współpracy, wysokie wynagrodzenie oraz profesjonalny serwis z bardzo dobrym poziomem cen zakupowych w firmie Specjał.
Na portalu hurtidetal.pl opublikowano materiał dotyczący projektu PARTNERSTWO DLA HANDLU, do którego zaprasza GK Specjał. Celem projektu jest przede wszystkim wzajemny dynamiczny rozwój na zasadzie synergii. W materiale zacytowano wypowiedź prezesa zarządu GK Specjał - w ramach projektu „PARTNERSTWO DLA HANDLU” zapewniamy partnerowi w/w elementy rozwojowe, które przełożą się na rozwój naszych działalności.
Jak czytamy w materiale Specjał ofertę kieruje do partnerów prowadzących działalność hurtową posiadającą bazę klientów, których potencjalny rozwoju ograniczony jest ze względu na brak środków finansowych, wsparcia informatycznego, warunków zakupowych, itp. Elementów.
Na portalu zamieszczono informację o rozbudowie magazynów i planach 15 tys. sklepów na koniec 2023 r. ramach GK Specjał. Czytamy również, że w 2020 roku pomimo pandemii Grupa Kapitałowa Specjał osiągnęła wzrost sprzedaży o ok. 60% licząc rok 2020 do 2018. Napisano, że w kolejnych latach firma zakłada wzrost o 25% zgodnie z planem rozwoju. Plany Grupy to zatrudnienie dodatkowych 36 przedstawicieli handlowych, ale też rozwój bazy magazynowej, w tym lokalizacji w Ostrowcu Świętokrzyskim, Warszawie, Szczecinie, Wrocławiu, Krapkowicach, Pruszczu Gdańskim, Czeladzi, Lesznie. Rozwój dotyczy zarówno zwiększenia powierzchni magazynowych jak również poszerzenia oferty. Wspomniano również, że w 2020 r sieci franczyzowe GK Specjał uzyskały następującą dynamikę przyrostu placówek. Nasz Sklep o 11,93%, Livio-18,45%, Rabat Detal o 8,29%. Ekspansja sieci będzie głównie nakierowana na obszary będące w obsłudze dystrybucji hurtowni Specjał.
Na portalu Hurt i Detal opublikowano materiał relacjonujący przekazywanie nagród z rozstrzygnięcia Konkursu Centralnego i Lokalnego w ramach XXIII Międzynarodowych Targów Biznes Żywność Medycyna Auto Flota 2020. Jak czytamy w materiale pula nagród wyniosła aż 250 tys. złotych. Warunkiem otrzymania nagród było terminowe uregulowanie należności za złożone zamówienia. W artykule podano, że sukcesywnie przekazywane nagrody o wartościach: 20 tysięcy, 10 tysięcy, 8 tysięcy, 7 tysięcy, 6 tysięcy, 5 tysięcy, wśród których są telewizory, smartfony, laptopy, smartwatche, sprzęt sklepowy, czyli cały wachlarz narzędzi potrzebnych do funkcjonowania nowoczesnego detalisty.
Na portalu Handel Extra poinformowano o rosnącej licznie sklepów w ramach sieci Nasz Sklep. Jak czytamy sieć liczy już 4355 sklepów franczyzowych. W ostatnich dniach ruszyły kolejne placówki pod szyldami Delikatesy Premium i Delikatesy Sezam.
Kolejny portal poinformował o starcie nowego formatu handlowego w ramach GK Specjał. Napisano, iż firma wprowadziła na rynek nowy format franczyzy - Market Plus, który dedykowany jest do wyselekcjonowanych sklepów, spełniających kryteria rozwojowe sieci.