Livio ma 2300 sklepów pod takim tytułem ukazała się Aktualność w miesięczniku branżowym Poradnik Handlowca. W materiale poinformowano, iż do sieci Livio dołączył 2300, jubileuszowy sklep, którym są Delikatesy Amber znajdujące się w miejscowości Brzezia Łąka. To nowocześnie wyposażona placówka handlowa oferująca szeroki asortyment. Podpisanie umowy franczyzowej przez właścicieli tego obiektu to dowód, że partnerskie podejście do współpracy jest efektywne dla obu stron.
W lipcowym wydaniu branżowego pisma „Hurt & Detal” opublikowana została fotorelacją z uroczystej gali, w trakcie której wręczono prestiżowe statuetki „Złoty Paragon 2018 – Nagroda Kupców Polskich”. Wśród laureatów znalazł się Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej Specjał, który otrzymał Nagrodę Specjalną od Kolegium Redakcyjnego w kategorii Osobowość Handlu i Dystrybucji: Złoty Paragon 2018.
W lipcowym wydaniu Poradnika Handlowca w dziale Aktualności ukazał się artykuł recenzujący Targi sieci Rabat Detal, które odbył się w dniach 15-16 czerwca br. w Hotelu Gołębiewski w Wiśle. Sieć zorganizowała to wydarzenie dla swoich franczyzobiorców oraz współpracujących z nią producentów. Jak czytamy w materiale w trakcie Targów ogłoszono nawiązanie współpracy pomiędzy Grupą Kapitałową, w skład której wchodzi m.in. sieć franczyzowa Rabat Detal, a Grupą Kapitałową Specjał. W ten sposób oba podmioty wzmocnią swą pozycję na konkurencyjnym rynku, a efekt synergii spowoduje, że będą się wzajemnie nie tyko uzupełniać asortymentowo, ale wspólnie osiągną lepsze warunki w negocjacjach z producentami.
W serwisie waidomoscihandlowe.pl opublikowany został materiał informujący, iż należąca do GK Specjał spółka PSH Nasz Sklep została 100-procentowym udziałowcem sieci sklepów Aligator. To pokłosie zawartej niedawno transakcji polegającej na przejęciu przez Nasz Sklep sieci Rabat Detal od PGD - spółki kontrolującej dotychczas Aligatora. Sklepy sieci Aligator znaleźć można w 19 miastach, głównie na terenie województwa dolnośląskiego, ale także opolskiego i śląskiego. Lokalizacje Aligatora zwykle mieszczą się na niewielkiej powierzchni, od 80 mkw. do 120 mkw. Pojedyncze placówki realizują średnio około 60 -120 tys. zł obrotów. - Są to własne sklepy, z czego jedenaście działa w formule ajencji. Sklepy w ofercie posiadają głównie alkohole, papierosy, przekąski, produkty świeże, owoce warzywa. Działają w bardzo dobrych lokalizacjach i mają spory potencjał. Liczymy na szybkie efekty wzrostu sprzedaży w tych placówkach handlowych - tłumaczy biuro prasowe PSH Nasz Sklep. Nowy właściciel zdradza portalowi, iż branding placówek na tę chwilę nie ulegnie zmianie. Grupa Specjał zamierza natomiast poszerzyć w sklepach Aligatora asortyment o pozycje już obecne w placówkach działających pod szyldem Nasz Sklep.
W dziale Wiadomości serwisu portalspozywczy.pl czytamy, iż PSH Nasz Sklep SA stała się 100 proc. udziałowcem sklepów Aligator, działających głównie na terenie województwa dolnośląskiego. Sklepy Aligator realizowały do tej pory około 60-120 tys. złotych obrotów. Są to własne sklepy sieci, z czego jedenaście działa w formule ajencji. W ofercie posiadają głównie alkohole, papierosy, przekąski, produkty świeże, owoce i warzywa. Jak czytamy dalej w materiale - Nasz Sklep liczy na szybkie efekty wzrostu sprzedaży w tych placówkach handlowych. Sklepy będą zarządzane przez dział Sklepów Własnych Naszego Sklepu. Branding placówek w najbliższym czasie nie ulegnie zmianie. W planach jest poszerzenie asortymentu szczególnie o pozycje sprawdzone w sklepach własnych Nasz Sklep, ich zaimplementowanie znacząco przyczyni się do wzrostu obrotów w tych sklepach. Aktualnie w sieci sklepów własnych jest 8 koordynatorów. - Obroty w sieciach Nasz Sklep, Livio i Rabat Detal po połączeniu wynoszą ponad 10 mld zł. Naszą główną działalnością jest franczyza. Jesteśmy zainteresowani bardzo mocnym rozwojem w tym obszarze. Na koniec tego roku będziemy mieć ponad 6500 sklepów i dodatkowo 1200 sklepów Rabat Detal, czyli łącznie około 7700 placówek handlowych - informuje biuro prasowe GK Specjał.
Portal wiadomosihandlowe.pl pisze, iż przejęcie Rabatu Detal to wzrost potencjału grupy Specjał o miliard zł obrotów i sieć 1,2 tys. sklepów. To jednak nie koniec. Krzysztof Tokarz, Prezes Grupy Specjał zapowiada w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl, że jeszcze w tym roku prowadzona przez niego firma może pokusić się o sfinalizowanie kolejnych transakcji, a w kręgu zainteresowania są sieci hurtowe i detaliczne. Prezes Tokarz podkreśla, że jako grupa kapitałowa bierze udział praktycznie we wszystkich procesach sprzedażowych, konsolidacyjnych, które prowadzone są aktualnie na polskim rynku handlowym. - Tego nie widać, nie słychać o tym w mediach, bo większość takich rozmów odbywa się poufnie. Staramy się jednak obserwować procesy zachodzące na rynku, trzymać rękę na pulsie, by nie przegapić dobrej okazji. Myślę, że w tym roku jeszcze coś się zdarzy, jeszcze pozytywnie zaskoczymy – mówi szef GK Specjał.
W lipcu br. w serwisie wiadomoscihandlowe.pl opublikowany został wywiad przeprowadzony z Krzysztofem Tokarzem, prezesem GK Specjał oraz Markiem Szybalskim, wiceprezesem spółki Rabat Detal na temat inwestycji Grupy Specjał w sieć Rabat Detal i konsekwencji tej transakcji dla obu firm. Krzysztof Tokarz mocno podkreśla w nim, iż związku z faktem przejęcia pakietu większościowego w spółce Rabat Detal Specjał nie będzie chciał osiągnąć jakichkolwiek preferencji jako dystrybutor. Wprost przeciwnie, jako dostawca ma być traktowany całkowicie rynkowo. Prezes Tokarz zapytany o to co ten wspólny projekt oznacza dla każdej ze spółek i jakie korzyści przyniesie odpowiada: „Dla GK Specjał jest to naturalny kierunek rozwojowy. My wierzymy w polski detal, jesteśmy przekonani, że będzie jeszcze przez wiele lat funkcjonował i rozwijał się, mimo bardzo mocnej konkurencji ze strony sieci dyskontowych i pewnego ożywienia w kanale hipermarketów. Wobec tego dla nas, jako jednych z mocniejszych graczy na rynku, jest oczywiste, że inwestujemy w sieci detaliczne. Inwestycja w Rabat Detal jest naturalnym procesem rozwojowym. Jest to zgodne z celem nadrzędnym Grupy Specjał, jakim jest wzmacnianie detalistów – franczyzobiorców.” Z kolei Marek Szybalski mówi: „My natomiast staramy się jak najskuteczniej wykreować efekt synergii. Wysyłamy przy tym czytelny sygnał do właścicieli sklepów, że będziemy kontynuować model biznesowy, w którym mogą działać bardzo niezależnie. Mogą się we współpracy z nami swobodnie rozwijać i w maksymalny sposób korzystać z wszelkich profitów, zachowując swobodny wybór dostawcy. Zarówno PGD, jak i Specjał stanowią bardzo solidne zaplecze dystrybucyjne, łącznie obejmując swym zasięgiem teren całej Polski. To jest dla firmy Rabat Detal bardzo duża wartość dodana.”
W serwisie internetowym wiadomoscihandlowe.pl czytamy, iż Grupa Kapitałowa Specjał przejmuje kontrolę nad siecią handlową Rabat Detal, w skład której wchodzi ok. 1200 sklepów franczyzowych zlokalizowanych w 12 województwach . To efekt nabycia większościowego pakietu akcji w spółce Rabat Detal przez spółkę Nasz Sklep, wchodzącą w skład GK Specjał. Jak dodaje portal, transakcja nie wymaga zgłoszenia do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. To dlatego, że obrót przedsiębiorcy, nad którym przejmowana jest kontrola nie przekroczył na terytorium Polski w żadnym z dwóch ostatnich lat równowartości 10 mln euro. W praktyce do włączenia Rabatu w struktury GK Specjał ma wystarczyć jedynie umowa notarialna, do której podpisania doszło w czerwcu br.
Serwis internetowy poradnikhndlowca.pl opublikował artykuł informujący o współpracy Rabat Detal z GK Specjał. Jak czytamy z materiale w trakcie Targów sieci Rabat Detal w dniach 15-16 czerwca br. w Wiśle, w hotelu „Gołębiewski”, ogłoszono nawiązanie współpracy pomiędzy Grupą Kapitałową, w skład której wchodzi sieć franczyzowa Rabat Detal, Drogerie Jasmin oraz podmioty dystrybucyjne PGD Polska i Rovita a Grupą Kapitałową Specjał posiadającą hurtownie oraz sieci franczyzowe Nasz Sklep i Livio. W ten sposób oba podmioty wzmocnią swą pozycję na konkurencyjnym rynku, a efekt synergii spowoduje, że będą się wzajemnie nie tylko uzupełniać asortymentowo, ale wspólnie osiągną lepsze warunki w negocjacjach z producentami.
W ramach akcji „Testerzy Poradnika Handlowca", w której zadaniem „Testerów" jest przetestowanie produktów pod kątem np. ceny, wyglądu, smaku, zapachu, skuteczności, szans sprzedaży danego produktu w swoim sklepie, jednym z „Testerów” była Pani Marta Pacałowska z Naszego Sklepu zlokalizowanego w Szydłowcach. Jej opina na temat testowanego produktu została opublikowana w czerwcowym wydaniu pisma.