Imprezy targowe stanowią jeden z kluczowych instrumentów rozwoju przedsiębiorstwa oraz narzędzi promocji dóbr, usług, a także wizerunku podmiotu. Firmy decydując się na udział w targach zmierzają do realizacji m.in. następujących celów:
-
skutecznej komunikacji z otoczeniem zewnętrznym,
-
dotarcia z ofertą do dużego grona odbiorców, w tym przede wszystkim grupy docelowej,
-
atrakcyjnej prezentacjii oferty zainteresowanemu audytorium,
-
powiększania grona odbiorców dóbr i usług,
-
budowania i utrzymywania dobrych oraz trwałych relacji z klientami,
-
pozyskiwania nowych partnerów,
-
uzyskiwania od klientów opinii i sugestii na temat proponowanych produktów czy usług, które pozwolą na doskonalenie oferty,
-
obserwowanie działań prowadzonych przez konkurencję,
-
śledzenia nowych trendów i zmian w branży,
-
wzrostu rozpoznawalności firmy,
-
kształtowania wizerunku zgodnie z przyjętymi założeniami,
-
poszerzenia bazy kontaktów dla działu sprzedaży,
-
zawierania umów sprzedaży.