TCHIBO WARSZAWA SP. Z O.O.
TCHIBO WARSZAWA SP. Z O.O.
Fabryczna 5
00-446 Warszawa
tel. 223831608
Tchibo produkuje najwyższej jakości kawę od ponad 60 lat. Firma została założona w Hamburgu w 1949 r. przez biznesmena Maksa Herza, który rozpoczął działalność, sprzedając kawę za pośrednictwem poczty. W 1955 r. Tchibo otworzyło w Hamburgu pierwszy sklep, a już trzy lata później firma ze swoją kawą Gold-Mocca zajmowała pierwsze miejsca we wszystkich rankingach kawowych.
W latach 90-tych XX w. Tchibo zdecydowało się na ekspansję na inne rynki europejskie,
w tym również na rynek polski. Dzięki nieustannemu rozwojowi firma stała się jednym
z największych detalistów, zatrudniającym ponad 12 tysięcy pracowników i posiadającym ponad 1 100 własnych sklepów, ponad 36 tysięcy stoisk oraz 8 sklepów internetowych,
w których oferuje kawę oraz produkty użytkowe.
Ekspert w zakresie kawy
Tchibo to bez wątpienia kawowy ekspert. Firma jest czwartym co do wielkości producentem kawy na świecie. Co roku kupuje niemal trzy miliony 60-kilogramowych worków kawy, przetwarza około 165 tys. ton zielonej kawy, która trafia następnie do jednej z trzech palarni znajdujących się w Hamburgu, Berlinie i Markach koło Warszawy. Produkty Tchibo sprzedawane są w ponad 40 krajach.
Ponad połowa ziaren przeznaczonych do produkcji kaw Tchibo pochodzi od największych producentów z Brazylii, Wietnamu i Kolumbii. Około 40 procent ziaren potrzebnych
do produkcji Tchibo kupuje bezpośrednio od eksporterów w kraju ich pochodzenia, pod warunkiem, że są oni godni zaufania i udowodnili swoją najwyższą jakość przez wiele lat.
Staranny proces palenia kaw to jeden z priorytetów firmy. Ziarna z każdego regionu źródłowego (np. z Brazylii czy Wietnamu) są palone osobno, a dopiero później mieszane. Ten sposób palenia, znany jako „mieszanie po paleniu”, wpływa na określony profil smakowy mieszanek.
Proces produkcji kaw w Tchibo podlega regularnej i wymagającej kontroli jakości. Próbki ziaren wszystkich produktów są testowane przez specjalistów kilka razy dziennie.
W świecie Tchibo podajemy to, co najlepsze
Jednak Tchibo to nie tylko kawa. To również wyjątkowy koncept biznesowy polegający
na łączeniu sprzedaży kawy ze sprzedażą tematycznych kolekcji produktów oferowanych
w cyklu tygodniowym. Idea rozszerzania asortymentu produktów rozwijana była przez Tchibo przez lata.
W latach 50-tych XX w., kiedy kawa w Niemczech wciąż była artykułem luksusowym
i sprzedawano ją w bardzo małych ilościach, Tchibo rozpoczęło sprzedaż kawy
z wykorzystaniem praktycznych opakowań, a nie powszechnie używanych wówczas papierowych torebek. Początkowo kawa pakowana była w ściereczki kuchenne, a następnie w pojemniki plastikowe i metalowe. Z czasem firma zaczęła stopniowo dodawać do swojego asortymentu nowe produkty tematycznie związane z kawą i kuchnią. Prawdziwym bestsellerem była książka kucharska Tchibo, która w 1973 r. osiągnęła rekordowe wyniki sprzedaży.
Od lat 70-tych XX w. Tchibo rozpoczęło sprzedaż odrębnej gamy produktów użytkowych. Początkowo asortyment obejmował jedynie dwa, trzy produkty, z czasem rozwinął się coraz bardziej. W połowie lat 80-tych XX w. firma zaczęła sprzedawać co dwa tygodnie specjalne kolekcje, z których każda miała inny temat przewodni. Od 1994 r. nowe produkty wprowadzane były już co tydzień. Oferta produktowa Tchibo jest bardzo szeroka, od odzieży po sprzęt sportowy, artykuły do wyposażenia wnętrz, sprzęt elektroniczny, zabawki. Co roku firma wprowadza do sprzedaży ok. 2000 produktów.
Tchibo w Polsce
Tchibo w Polsce jest obecne od 1992 r. Jest liderem ilościowym na rynku kawy w Polsce oraz liderem ilościowym i wartościowym podkategorii kawy mielonej (palonej) . Kawa Tchibo Family jest liderem na rynku kawy i marką najchętniej wybieraną przez konsumentów .
Tym, co wyróżnia firmę, jest obecność jej produktów we wszystkich segmentach rynku kawowego: od super-premium (Davidoff Café), premium (Tchibo Exclusive, Tchibo Gold Selection, Tchibo Espresso), segment kaw o średniej cenie rynkowej (Tchibo Family) i segment ekonomiczny (Gala). W portfolio produktów Tchibo posiada kawy ziarniste, mielone (palone), rozpuszczalne i kawy w kapsułkach (Tchibo Cafissimo). Jednym z flagowych produktów Tchibo jest ekspres Tchibo Cafissimo – idealne rozwiązanie dla osób ceniących wygodę i funkcjonalność, a także doskonały wybór zawsze świeżej kawy.
Marka Tchibo pięciokrotnie została nagrodzona tytułem Superbrands (2005 r., 2007 r., 2009, 2010, 2012 r.) oraz została uznana za jedną z najsilniejszych marek biznesowych na polskim rynku, otrzymując tytuł Business Superbrand (2007 r.).
Kawy Tchibo doceniane są również w konkursach branżowych i konsumenckich. W 2012 r. kawa Tchibo nagrodę „Towar Roku 2011”, a kawa Tchibo Espresso Milano style została nagrodzona w badaniu konsumenckim Najlepszy Produkt 2012.
Jednym z priorytetów firmy jest szczególne dbanie o jakość naszych produktów. Od 1995 r. kawa Tchibo Exclusive posiada znak jakości „Q”, przyznany przez Polskie Centrum Badań
i Certyfikacji, a system jakości i bezpieczeństwa, produkcji kawy palonej i rozpuszczalnej
w Zakładzie Produkcyjnym w Markach potwierdzony jest przez niezależną organizację SGS Polska.
Przez wiele lat Tchibo dla polskich konsumentów było utożsamiane z doskonałej jakości kawą i mało który z Polaków wiedział, że Tchibo to jedna z największych sieci detalicznych
w Europie. Znajomość marki Tchibo przez polskich konsumentów była i jest bardzo wysoka. Firma zdecydowała się wykorzystać ten fakt i we wrześniu 2005 r. wprowadziła do Polski unikalny model biznesowy Tchibo bazujący na połączeniu innowacyjnych produktów użytkowych oferowanych w cyklu tygodniowych kolekcji w sklepach Tchibo. Od tego czasu sieć sprzedaży rozwijana jest konsekwentnie i obecnie liczy ponad 50 placówek. Sklepy Tchibo są doceniane przez polskich konsumentów, którzy pięciokrotnie przyznali im Godło „Jakość Obsługi 2008, 2009, 2010, 2011, 2012”. W 2012 r. sklepy Tchibo zostały uhonorowane tytułem Superbrands oraz wyróżnieniem „Laur Klienta – Odkrycie 2012”.
W 2008 r. firma otworzyła sklep internetowy www.tchibo.pl, w którym konsumenci mogą, nie wychodząc z domu, szybko i wygodnie dokonać zakupów. Sklep www.tchibo.pl, zajmuje 5. miejsce pod względem liczby użytkowników wśród sklepów internetowych w Polsce .