Reklama Polskiej Sieci Handlowej Nasz Sklep oraz Nasz Sklep Delikatesy Premium, która franczyzobiorcom oferuje m.in.: atrakcyjne warunki handlowe, szeroką ofertę marki własnej, dogodne warunki wyposażenia sklepów, niskie koszty uczestnictwa w sieci, programy lojalnościowe oraz liczne promocje. Obecnie do sieci należy 1 800 sklepów. Firma reprezentuje wyłącznie polski kapitał.
W artykule zatytułowanym „Tkają swoją przyszłość” raport specjalny nt. franczyzy. 30 największych sieci franczyzowych skupia już w sumie 18 tys. małych i średnich sklepów spożywczych. Od jakiegoś czasu wiele polskich sieci skłania się ku „utwardzaniu” franczyzy. Na rozwój tego typu współpracy z partnerami stawia również Specjał, operator 1,8 tys. miękkofranczyzowych Naszych Sklepów. Obecnie działa 40 twardych Naszych Sklepów Premium. Jak podkreśla prezes GK Specjał, Krzysztof Tokarz wielu polskich detalistów nie jest jeszcze gotowych na tak ścisły związek z operatorem, dlatego prognozuje się że w przyszłym roku miękka sieć Nasz Sklep powiększy się o kilkaset placówek. Z kolei na kolejnych stronach zamieszczono ranking sieci franczyzowych wg liczby placówek. Polska Sieci Handlowa Nasz Sklep zajęła 3. miejsce z liczbą 1 766 sklepów na koniec 2011 r.
Wypowiedź Krzysztofa Tokarza, prezesa GK Specjał na temat połączenia Eurocashu i Tradisu. Wpływ owego połączenia na firmę Specjał był analizowany już po podpisaniu listu intencyjnego, istnieją tak zagrożenia jak i szanse. Zagrożeniem może być nacisk na producentów w sprawie jeszcze lepszych warunków, ale w tej kwestii liczymy na rozsądek producentów, bo przecież oprócz Eurocashu muszą mieć jakąś alternatywę. Mimo, iż Eurocash jest świetnie poukładaną i funkcjonującą firmą, Specjał dobrze prosperuje i jest w stanie z własnego budżetu finansować kolejne akwizycje, które w sytuacji zagrożenia ze strony Eurocashu mogą stać się łatwiejsze.
Raport specjalny dotyczący franczyzy. Największe sieci franczyzowe rosną w tempie kilkuset placówek rocznie, wśród nich najprężniej te, których operatorami są wielcy hurtownicy. Nasz Sklep na 30 miejsc zajął 3. miejsce z liczbą 1 766 placówek (na koniec 2011 r).
Eurocash ostatecznie przejął Tradis. To rewolucja - widzę zagrożenia, ale i szanse. - Prezes Krzysztof Tokarz. Zaistniała sytuacja może okazać się korzystna dla takich firm jak GK Specjał. To dla nas szansa, którą staramy się wykorzystać już od pewnego czasu. Uzgodnienie z dostawcami wspólnych działań, mających na celu wypracowanie takich warunków handlowych, które zapewnią obu stronom godziwą rentowność, przy zachowaniu konkurencyjnych cen, będzie teraz bez wątpienia łatwiejsze. Także współpraca z partnerami detalicznymi może wyglądać inaczej niż dotychczas.
Trudne czasy wymagają agresywnej polityki cenowej. - rozmowa z Krzysztofem Tokarzem, prezesem GK Specjał. W wywiadzie m.in. o pogarszającej się koniunkturze i jej wpływie na działania firmy, co się kryje pod pojęciem "optymalizacja kosztów" i co z polityką cenową, o planach firmy na 2012 rok, zmianach w sieciach franczyzowych.
W sporządzonej przez "Wiadomości Handlowe" analizie sieci franczyzowych zestawienie najważniejszych z tych sieci wraz z prezentacją podstawowych założeń ich franczyzy. W zestawieniu m.in. PSH Nasz Sklep i Delikatesy Sezam.
W artykule zatytułowanym "Narodziny hurtowego giganta" o zagrożeniach ale i szansach dla GK Specjał na skutek przejęcia przez Eurocash Grupy Tradis. GK Specjał reprezentuje wyłącznie polski kapitał i jest firmą z dużym potencjałem. Zdobyliśmy zaufanie producentów, którzy - w co wierzę - będą chcieli mieć alternatywę wobec tak wielkiego hurtownika, jakim będzie teraz Eurocash. Taką alternatywę będą też chcieli mieć handlowcy. A jako, że Specjał od lat intensyfikował liczbę sklepów, poszerzał ofertę oraz poprawiał logistykę, czyli elementy, które będą ciągle doskonalone, także w 2012 r., nie czujemy lęku, ale szansę na wzrost, którego impulsem - paradoksalnie - może być istnienie takiego potentanta jak Eurocash.
W artykule zatytułowanym „Lwy franczyzy” zamieszczony został ranking sieci. Powiedzenie „W grupie siła” doskonale odzwierciedla sytuację na rynku sieci franczyzowych. Niezależni detaliści coraz chętniej przystępują do sieci, dzięki którym wiele mogą zyskać, prowadząc działalność związaną z handlem detalicznym. W zestawieniu sieci znalazła się Polska Sieć Handlowa Nasz Sklep, która na koniec 2011 r. liczyła 1 766 placówek. Swoim zasięgiem działania obejmuje województwa: dolnośląskie, śląskie, lubelskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, podkarpackie, świętorzyskie.
W dziale Aktualności na portalu Życia Handlowego zamieszczona została informacja odnośnie przejęcia lubelskiego Lubazo przez GK Specjał. Firma Lubazo jest hurtownią ogólnospożywczą, która ma w swojej ofercie asortyment suchy, nabiał oraz alkohole. Należy do niej magazyn o powierzchni 2 tys. mkw. oraz 13 sklepów. Zatrudnia 90 osób, a jej roczne obroty sięgają 30 mln. zł rocznie. Przejęcie Lubazo jest kolejnym krokiem w konsekwentnej realizacji strategii Specjału sukcesywnego umacniania własnej pozycji rynkowej.