W artykule zatytułowanym „FMCG – kolejny rok inwestycji” wypowiedź Macieja Kowalskiego, Prezesa Zarządu Handlu Polskiego SA na temat trendów kształtujących rynek FMCG. Handel Polski na rok 2012 zaplanował intensyfikację działań mających na celu dynamiczny rozwój grupy. Działania te poprzedzone zostały weryfikacjami umów z dostawcami. Działania te mają mieć bezpośrednie przełożenie na oryginalność oferty dla sklepu oraz na jego rentowność. Tradycyjne sklepy detaliczne to wciąż ogromny i jak podkreślają producenci, nierzadko jedyny rentowny odbiorca, któremu w obecnej sytuacji należy pomóc.
Informacja dotycząca kolejnego etapu Konkursu Przeboje FMCG 2012. Jury, w którym zasiada m.in. Krzysztof Tokarz, Prezes Grupy Kapitałowej Specjał, musi zadecydować, które z blisko 300 zgłoszonych produktów przejdą do kolejnego etapu konkursu. Jurorzy oceniają takie cechy produktów, jak: innowacyjność, opakowanie, adekwatność ceny do jakości, wsparcie marketingowe, dostępność.
"Dogonić Eurocash" - Handel Polski chce integrować hurt. W nowych warunkach rynkowych, jakie zaistniały po połączeniu się Eurocashu i Tradisu, konsolidacja w hurcie jeszcze przyspieszy. Rolę znaczącego integratora chce przyjąć na siebie spółka Handel Polski. Maciej Kowalski, nowy prezes Handlu Polskiego uważa, że w dłuższej perspektywie mniejsze hurtownie nie mają szans w samotnej walce o klienta. Obecnie partnerami projektu jest osiem firm hurtowych z całego kraju - od Koszalina po Opole - oraz wszystkie oddziały Grupy Kapitałowej Specjał. Handel Polski jest "miękkim konsolidatorem", który nie narzuca partnerom swojej wizji integracji. Ale jest też miejscem poznawania siebie nawzajem, co może w przyszłości prowadzić do konsolidacji kapitałowej. Chcemy integrować polski hurt i do tego sprowadzamy swoje działania - podsumowuje Maciej Kowalski.
W artykule zatytułowanym " Hurtem, mości panowie" o przejęciu przez Eurocash Tradisu, które jest bez wątpienia wyzwaniem dla pozostałych graczy na rynku, w tym także dla Specjału. Specjał działa w sześciu województwach, dostarczając ze swoich magazynów towary do ponad 11 tys. sklepów. Jest również operatorem sieci franczyzowej Nasz Sklep, do której pod koniec ubiegłego roku należało ponad 1 800 placówek. Przejęcie Tradisu zasadniczo zmieniło sytuację nie tylko na rynku hurtowym, ale też detalicznym - podkreśla Robert Krzak, od początku tego roku dyrektor ds. rozwoju i członek zarządu spółki Specjał. Specjał ma pomysł, jak można starać się o przywrócenie równowagi.
Kongres „POLAND & CEE RETAIL SUMMIT” jest najważniejszym spotkaniem branżowym sektora handlu detalicznego i FMCG, stąd też obecność Specjału w tym wydarzeniu. Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu GK Specjał, wziął udział w dyskusji panelowej pt. Rynek spożywczy 2012 – zmieniające się zasady gry i implikacje dla biznesu a Robert Krzak, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Rozwoju GK Specjał, który wystąpił w roli prelegenta w ramach jednej z czterech sesji tematycznych –Inspiracje w handlu detalicznym oraz FMCG - „Sieć handlowa jako producent asortymentu, kiedy ten scenariusz się ziści w Polsce i jak się na ten scenariusz przygotować” oraz uczestniczył w dyskusji panelowej pt. Asortyment dostosowany do oczekiwań klientów – oferta produktowa, która będzie rozwijana przez detalistów.
W artykule zatytułowanym „Nasz Sklep chce być Premium” o rozwoju nowej formuły franczyzy. Na koniec 2011 r. Specjał miał prawie 1,8 tys. placówek pod szyldem Nasz Sklep działających w ramach miękkiej franczyzy i 40 placówek z logo Nasz Sklep Delikatesy Premium. Jan Sałata, wiceprezes PSH Nasz Sklep, zapowiada, że w 2012 r. do obu formatów sieć chciałaby przyłączyć w sumie ok. 500 sklepów.– Do sieci Nasz Sklep przyjmujemy sklepy od 70 mkw. wzwyż, które wykazują się płynnością finansową, a przede wszystkim chęcią współpracy. Delikatesy Premium są z założenia trochę większe – od 100 mkw., mają też wyższy standard wizualizacji i jednolite zasady ekspozycji – informuje Jan Sałata. W obu przypadkach franczyzobiorcy mogą liczyć na wsparcie operatora przy otwarciu placówki, dostosowanie jej do standardów sieci, zatowarowanie, a także wsparcie marketingowe i opiekę przedstawicieli firmy w zakresie merchandisingu itp.
W artykule „Mieszkańcy mają wygody i poczucie bezpieczeństwa” można przeczytać o osiedlu Zawiszy zaprojektowanym i zrealizowanym z myślą o komforcie i bezpieczeństwie. Na osiedlu zamontowany jest całodobowy monitoring wizyjny. Na każdym budynku, a także w garażach podziemnych, znajduje się kilkadziesiąt kamer, które 24 godziny na dobę monitorują cały obszar osiedla. Wszystkie informacje z kamer na bieżąco spływają do centrum monitoringu firmy Specjał, gdzie pracownicy ochrony czuwają nad bezpieczeństwem mieszkańców. Również cały czas w pogotowiu jest grupa interwencyjna, która w razie potrzeby może pojawić się na osiedlu w ciągu kilku minut.
News „Specjał przejmuje lubelskie Lubazo”. Lubazo jest hurtownią ogólnospożywczą, która ma w swojej ofercie asortyment suchy, nabiał oraz alkohol. Należy do niej magazyn o powierzchni 2 tys. mkw. oraz 13 sklepów. Firma zatrudnia 90 osób, a jej obroty sięgają 30 mln zł rocznie. Przejęcie Lubazo to kolejny krok w konsekwentnie realizowanej strategii Specjału, zakładającej sukcesywne umacnianie pozycji rynkowej.
News dotyczący przejęcia przez Grupę Kapitałową Specjał działającej na terenie województwa lubelskiego firmy Lubazo, hurtowni ogólnospożywczej posiadającej w swojej ofercie asortyment suchy, nabiał oraz alkohol. Firma zatrudnia 90 osób i prowadzi własną sieć sklepów spożywczych.
"Spełnienie Marzeń dzięki Naszemu Sklepowi” – informacja dotycząca kończącego się w grudniu programu lojalnościowego organizowanego przez PSH Nasz Sklep, który wzbudza wielkie zainteresowanie wśród klientów. Franczyzodawców przyciągają przejrzyste zasady i prosta konstrukcja rozliczeń. Konferencje to możliwość pozyskania nowych kontaktów handlowych, zawarcia ciekawych znajomości oraz integracja.