W organizowanym przez Życie Handlowe konkursie Przeboje FMCG tegoroczne jury nie miało łatwego zadania, bowiem trzeba było wybierać spośród niemal 450 zgłoszeń. W składzie dziesięcioosobowego jury zasiadał również prezes GK Specjał Krzysztof Tokarz.
W dziale Aktualności w artykule zatytułowanym „Alkohol i nabiał napędzają łódzki Specjał” przeczytamy o imponujących wynikach sprzedaży w dwóch kategoriach: alkohol i nabiał, o które oddział poszerzył ofertę z początkiem roku. Sprzedaż alkoholu w lutym osiągnęła wartość 200 tys. zł, zaś oddział nabiałowy po pierwszych tygodniach działalności wypracował już w lutym obroty rzędu 600 tys. zł.
"Łódzki oddział Specjału rozszerzył ofertę o alkohole i nabiał"- w ofercie hurtowni znalazło się blisko 700 pozycji z zakresu mocnych alkoholi oraz ponad 160 indeksów piw. Dystrybucja alkoholi prowadzona jest z wyodrębnionego magazynu o powierzchni blisko 1000 mkw. Oddział nabiałowy dysponuje dwoma magazynami wysokiego składowania i magazynem przyjęć o łącznej powierzchni 900 mkw. w jego stałe ofercie znalazło sie ponad 500 SKU.
Artykuł ze str. 24 poruszył temat franczyzy, bowiem spółka PSH Nasz Sklep przystąpiła do porządkowania oferty franczyzowej. Obecnie obejmuje ona cztery formaty: Delikatesy Premium, Delikatesy Sezam, Nasz Sklep i Nasz Sklep Express, przy czym największą uwagę skupia ten pierwszy. Gdy detalista zdecyduje się na twardą franczyzę, sieć uczestniczy w przygotowaniu sklepu od projektu do otwarcia.
Na str. 11 w dziale Handel zamieszczony został news dotyczący nowego formatu sklepów. W Tarnowie od połowy stycznia uruchomiony został Dyskont Niskich Cen Cent, który jest odpowiedzią na konkurencję ze strony sieci dyskontowych. Koncepcja formatu w założeniu łączy szeroką ofertę produktów wysokiej jakości i sprawdzonych marek z fachową obsługą oraz zagwarantowanie klientowi najniższych cen. Na powierzchni ponad 500 mkw. znalazło się ponad 20 000 indeksów.
W dziale Analiza pod lupę wzięto asortyment nabiałowy zamieszczany w gazetkach promocyjnych sieci franczyzowych. Na wykresach pokazano, jakie jest natężenie promowania poszczególnych kategorii oraz ich udział w liczbie modułów w poszczególnych okresach oraz w sieciach w całym 2012 r. W promocjach Naszego Sklepu najbardziej eksponowanymi produktami były te z kategorii margaryn, później masło, olej i oliwa z oliwek i na końcu smalec i pozostałe tłuszcze do smażenia.
Zamieszczony na str. 4 Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych stanowi wszechstronną klasyfikację najważniejszych sieci detalicznych działających w Polsce. W rankingu według formatów w kategorii sklepy spożywcze (małe, średnie, duże) Nasz Sklep zajął 7. miejsce otrzymując łączną notę 60,85 punktów w skali od 1 do 100. Natomiast w zestawieniu ogólnym wśród wszystkich formatów Nasz Sklep zajął 30. miejsce notując tym samym wzrost w liczbie punktów w stosunku do roku ubiegłego.
W dziale Aktualności „Specjał zmienia siedzibę i inwestuje w nabiał” news o dużych zmianach zachodzących w Grupie Kapitałowej Specjał. Z początkiem nowego roku firma przeniosła swoją siedzibę do Warszawy a także konsekwentnie realizując plan ogólnopolskiej ekspansji rozpoczęła rozbudowę asortymentu nabiałowo- tłuszczowego. Podjęte w związku z tym inwestycje pomogą w ciągu dwóch lat zwiększyć obroty o ponad 400 mln zł. Do tej pory z dwunastu oddziałów tylko dwa (Rzeszów i Tomaszów Lubelski) oferowały produkty nabiałowe, niedawno dołączyły do nich kolejne (Łódź, Gdańsk i Lublin). W planach inwestycyjnych Specjału są też chłodnie w pozostałych Oddziałach: w Krakowie, Czeladzi i Wrocławiu.
W dziale handel zamieszczone zostały dwa artykuły, jeden dotyczący marek własnych Specjał, drugi dotyczący inwestycji w nabiał i tłuszcze. Marki własne PL i produkty Nice Price cieszą się coraz większym zainteresowanie, ale jak podkreślają sami handlowcy- O sukcesie tej oferty zadecydują przede wszystkim konsumenci. Pierwsze sygnały są zachęcające.
Kolejnym projektem Specjału na rynku jest zwiększenie obrotów o ponad 400 mln zł w ciągu dwóch lat oraz poszerzenie asortymentu o około 1000 indeksów. Realizowane przedsięwzięcie zakłada inwestycje w asortyment nabiałowo-tłuszczowy.
W artykule zatytułowanym Ekspansja Grupy Kapitałowej Specjał przeczy kryzysowi zapowiedź dalszej i skutecznej ekspansji, a tym samym alternatywną ofertę wobec innych użytkowników polskiego rynku. Firma należy obecnie do czołówki najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw w Polsce. Ekspansję potwierdzają m.in. inwestycje, które są konsekwencją zwiększonych obrotów i zysków firmy. Specjał wprowadza właśnie nowy projekt, którego założeniem jest wzrost obrotów o ponad 400mln zł w ciągu dwóch lat. Realizowane przedsięwzięcie zakłada inwestycje w asortyment nabiałowo- tłuszczowy, które przyspieszą rozwój spółki.