Na str. 16 zamieszczony został news dotyczący otwarcia 86. placówki Premium Nasz Sklep. Sklep mieści się na Pomorzu w miejscowości Tczew, ma prawie 400 mkw. powierzchni handlowej i oferuje 4 500 pozycji asortymentowych .
Na str. 9 zamieszczony został news dotyczący sukcesywnie zwiększającej się liczby sklepów działających pod szyldem Nasz Sklep. Dwie kolejne placówki zostały otwarte w Puławach oraz Tarnawatce. Obie działają w ramach twardej franczyzy Nasz Sklep Premium. Sklepy posiadają powierzchnię handlową powyżej 100 mkw.
W dziale aktualności zamieszczony został news dotyczący kolejnych otwarć Delikatesów Premium Nasz Sklep. Samoobsługowe placówki sieci należącej do Specjału powstały w Puławach, Tężycy oraz Tarnawatce niedaleko Tomaszowa Lubelskiego. Każdy z wymienionych sklepów ma ponad 100- metrową powierzchnię sprzedaży, która wizualnie została dostosowana do formatu Premium. Klienci mogą zaopatrywać się w nich zarówno w produkty ogólnopolskie i regionalne, a także całą gamę wyrobów rekomendowanych przez franczyzodawcę. W sklepach zastosowano sprzedażowo- magazynowy system informatyczny PC Market, który umożliwia sprawne zarządzanie asortymentem, a zarazem jest powiązany z programem lojalnościowym "Super Profit" skierowanym do klientów.
W dziale Wokół handlu: wydarzenia zamieszczone zostało info dotyczące Targów, które odbędą się 12 i 13 listopada 2013 r. w Rzeszowie. Będzie to już XI edycja. Na ponad 7 tysiącach metrów kwadratowych swoją ofertę zaprezentuje ponad 220 wystawców z różnych branż, m.in.: spożywczej, motoryzacyjnej, finansowej, medycznej, poligraficznej, wyposażenia sklepów. Jest to największa i najbardziej prestiżowa impreza wystawienniczo- handlowa w południowo-wschodniej Polsce. Jej celem jest m.in. promocja województwa podkarpackiego, a także konsolidacja klientów detalicznych i hurtowych z producentami.
Podczas V Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach dyskutowano o polskim konsumencie 2020. Podczas panelu dyskusyjnego stwierdzono m.in., że w tym trudnym okresie spowolnienia poszukiwania konsumentów sprowadzają do do kupowania marek własnych. To cena stała się podstawowym kryterium wyboru sklepu dla co najmniej 80% klientów. Podsumowaniem spotkania był wniosek, że konsument w Polsce ma bardzo istotny wpływ na to, co się dzieje w handlu i sektorze spożywczym.
Na str. 2 optymistyczna zapowiedź zmieniających się tendencji na rynku. Już wstęp do artykułu wielkimi literami krzyczy: W końcu dobre informacje. Wydajemy więcej w sklepach, co może oznaczać koniec gospodarczego spowolnienia. O opinię zapytano również przedsiębiorców. Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał, który jak sam podkreśla jest optymistą i wierzy w ożywienie namawia do zachowania dozy ostrożności. Stwierdza: Na poziomie grupy notujemy ostatnio zwyżki, ale może być to wynikiem poszerzonego asortymentu i słabnięcia konkurentów, a nie zwiększonej skłonności konsumentów do zakupów. Pozostali eksperci są również powściągliwi w wyrażaniu optymistycznych prognoz.
Na str. 60 i 61 w artykule zatytułowanym „Samotny jeździec” przybliżona została postać Krzysztofa Tokarza oraz firmy Specjał. W artykule przeczytamy m.in. o powstaniu firmy Specjał, jej rozwoju, dalszych planach na szybko zmieniającym się rynku. Specjał pomimo wzrostu swojej pozycji na rynku nie spoczywa na laurach. Rozwija się organicznie i przez przejęcia. Jest firmą w stu procentach z wyłącznie polskim kapitałem, co również decyduje o jej przewadze na rynku. –Jeśli tylko oferujemy takie same ceny jak konkurencja, klienci są skłonni zrobić zakupy właśnie u nas [...] Możemy również liczyć na wsparcie producentów.
Na str. 38 zamieszczona została informacja dotycząca dalszego utwardzania franczyzy. Na tę formę decydują się m.in. działające ze Specjałem gs-y. Gminna Spółdzielnia „Samopomoc Chłopska” w Głogowie Małopolskim podpisała umowę, na mocy której dwie z czterech placówek, jakie prowadziła dotąd pod szyldem Nasz Sklep, zostały przekształcone w Delikatesy Premium. W tej formie w kwietniu ruszyła placówka w Nowym Sączu przy ul. Tarnowskiej. Liczący blisko 450 mkw. sklep oferuje ponad 6000 artykułów. Jego właściciele, Grzegorz Zaranek i Marcin Król działają w branży detalicznej od sześciu lat.
Na str. 17 zamieszczony został news dotyczący otwarcia kolejnej placówki pod szyldem Nasz Sklep. 2350. sklep o powierzchni 200 mkw. działa przy ul. Kartuskiej w miejscowości Nowa Karczma na Pomorzu. Jej właścicielem jest Józef Richert.
Na stronie krótka relacja z biesiady handlowej, która miała miejsce końcem maja br. Deszczowa pogoda nie odstraszyła odwiedzających, na których oprócz atrakcyjnej oferty handlowej czekało mnóstwo smakowitych degustacji, promocji.