W artykule "Poznaj bliżej Specjał" przedstawiona została działająca od dwóch lat Fundacja Specjał, która 20 sierpnia br. uzyskała status organizacji pożytku publicznego. Oznacza to, że istnieje możliwość przekazania 1 proc. podatku. Uzyskanie statusu świadczy o tym, że jej działalność prowadzona jest rzetelnie, wyłącznie w sferze użytku publicznego, a wszystkie zgromadzone środki przekazywane są na działalność statutową. Tym samym wypełniając PIT za rok 2013, wpisując w odpowiedniej rubryce nr KRS: 000073138 będzie można przekazać 1 proc. podatku na Fundację Specjał i pomóc chorym dzieciom.
Na str. 31 została zamieszczona szczegółowa koncepcja franczyzy Nasz Sklep wraz z podaniem szczegółowych danych, w tym wymagań wobec franczyzobiorców, którzy w zamian mogą liczyć na m.in. atrakcyjny system rabatowy, opiekę koordynatora czy pakiet marketingowy.
WIADOMOŚCI HANDLOWE 2013
Na str. 22 „Spożywczy handel detaliczny w Polsce” w zestawieniu sieci franczyzowych, partnerskich i zakupowych zamieszczone zostały m.in. sieć Nasz Sklep, Delikatesy Premium i Delikatesy Sezam wraz z danymi adresowymi franczyzobiorcy, liczbą sklepów i zasięgiem działania.
Na str. 118 zamieszczona została reklama XVI Międzynarodowych Targów Biznes Żywność Medycyna Rzeszów 2013. Tegoroczna edycja Targów odbyła się w dniach 12 i 13 listopada na terenie rzeszowskiej hali Podpromie.
W dziale aktualności w artykule zatytułowanym "Premium Nasz Sklep rozkręca się na Pomorzu" przeczytamy o nowo otwartym sklepie pod szyldem Premium Nasz Sklep w miejscowości Tczew na Pomorzu. Sklep wyróżnia się zarówno nietypową aranżacją wnętrza, z wykorzystaniem rzeźbionych mebli, jak i szeroką ofertą produktów regionalnych poszukiwanych przez pomorskiego klienta. Mimo silnej konkurencji właściciele sklepu, Justyna i Karol Wszędobyłowie, są pełni optymizmu i przekonują, że działając w ramach sieci Premium Nasz Sklep poradzą sobie z konkurencją.
Na str. 91 zamieszczona została reklama oraz kupon XVI Międzynarodowych Targów Biznes Żywność Medycyna Rzeszów 2013, podczas których w ramach konkursu „Specjał Spełnia Marzenia” wśród zwiedzających i składających zamówienia rozlosowane zostały cenne nagrody, m.in. skok ze spadochronem, lot balonem, wyprawa off roadowa.
Na str. 32 zamieszczony został news dotyczący otwarcia kolejnej placówki pod szyldem Nasz Sklep Premium w Tężycy. Sklep wyróżnia się dobrą lokalizacją, oferując na powierzchni ponad 280 mkw. przeszło 6 000 indeksów.
W numerze w artykule na tytułowe pytanie czy "Sieci franczyzowe stają się przybudówkami firm dystrybucyjnych?" odpowiada Jan Sałata, wiceprezes sieci Nasz Sklep, przekonując, że żadna grupa zakupowa nie zapewni detaliście takiego wsparcia, jak sieć franczyzowa. Sieci, posiadające jednolitą wizualizację, a nie jedynie wspólny szyld, zapewniają przede wszystkim większą lojalność klientów. A to, jak podkreśla, w obecnych warunkach jeden z ważniejszych elementów przewagi konkurencyjnej.
W artykule zatytułowanym "Ryzykowne gry" poruszona została kwestia zmian w sektorze dystrybucji hurtowej po ogłoszeniu upadku Rabatu Service a jeszcze przed decyzją Sędziego Komisarza nadzorującego postępowanie upadłościowe. Pretendentów do zakupu było trzech: Marol, Bać-Pol i Specjał.
Na str. 22 zamieszczona została reklama Międzynarodowych Targów Biznes Żywność Medycyna, które już po raz 16. miały miejsce w Rzeszowie w hali na Podpromiu.