W serwisie money.pl opublikowany został materiał, w którym poinformowano, iż Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nie ma zastrzeżeń do przejęcia przez Polską Sieć Handlowa Nasz Sklep z Grupy Specjał kontroli nad spółką Megana. Jak czytamy w artykule postępowanie UOKiK wykazało, że transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji. PSH Nasz Sklep złożyła do UOKiK wniosek ws. przejęcia kontroli nad Magana w końcu października 2017 r. Jak wówczas informował Urząd, przejęcie kontroli nastąpi poprzez nabycie przez Nasz Sklep 100 % udziałów w kapitale zakładowym Megana. Cały artykuł dostępny tutaj.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodził się na przejęcie przez PSH Nasz Sklep spółki Megana, która jest właścicielem sklepów Avita, czytamy w materiale który opublikowany został w serwisie wiadomoscihandlowe.pl. Avita ma obecnie około 90 placówek. Firma powstała na przełomie 1995 i 1996 roku. Większość jej sklepów położona jest w woj. małopolskim i podkarpackim. Cały artykuł dostępny tutaj.
Jak czytamy w materiale opublikowanym w serwisie internetowym dlahandlu.pl w październiku i listopadzie ubiegłego roku do poznańskiego oddziału sieci Livio dołączyło 14 placówek. Na koniec listopada w tym regionie pod szyldem Livio działały 493 sklepy. Polska Sieć Handlowa Livio S.A. należąca do GK Specjał, jest operatorem ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych działających w formule franczyzowej pod marką Livio. Sieć zrzesza niezależne placówki handlowe, które dzięki konsolidacji mogą skutecznie konkurować na polskim rynku detalicznym. Livio swoim zasięgiem obejmuje całą Polskę. Obecnie zrzesza ponad 2300 placówek.
W serwisie wiadomoscihandlowe.pl opublikowany został artykuł, w którym poinformowano, iż w minionym roku, należąca do Grupy Kapitałowej Specjał sieć Livio, zwiększyła liczbę sklepów o 8 proc., osiągając łączną liczbę 2240 placówek, a najnowszy sklep, który dołączył do oddziału w Kielcach, to położony w Chęcinach minimarket Livio, o powierzchni ok. 60 mkw. To typowy sklep convenience, z ofertą ogólnospożywczą oraz wydzielonymi stoiskami warzywnym, nabiałowym i piekarniczym. Dodano także, iż w bieżącym roku ta jedna z największych sieci franczyzowych w Polsce stawia na rozwój organiczny i kontynuację projektów marketingowych. Cały artykuł dostępny tutaj.
Nowy sklep w sieci Livio oddział Kielce – pod takim tytułem ukazała się informacja w dziale Aktualności serwisu poradnikhandlowca.com.pl. W materiale napisano, iż sieć Livio liczy obecnie 2240 placówek handlowych. Rok 2017 został zamknięty ponad 8% dynamiką wzrostu ilości jednostek handlowych. Z umieszczonej informacji dowiadujemy się także, iż plany Livio na ten rok to przede wszystkim rozwój organiczny, kontynuacja loterii-zdrapki, uruchomienie projektów promocji kuponowych oraz działania w ramach Uniwersytetu Przedsiębiorczości. Jak poinformowano w aktualności do sieci Livio Oddział Kielce dołączył nowy sklep Livio Market w Chęcinach. Sklep o powierzchni 60 mkw. posiada stoisko mięsne, jak również wydzielone stoiska warzywne, nabiałowe i piekarnicze. Oddział Kielce posiada pod znakiem Livio 164 sklepy. Materia serwisowy dostpy tutaj.
W materiale zamieszczonym w serwisie wiadmoscihandlowe.pl Krzysztof Tokarza, prezes Grupy Kapitałowej Specjał, prognozuje, iż branża handlowa w 2018 r. nie będzie narzekać na nudę. Rynek w dalszym ciągu będzie się konsolidować, nie tylko z powodu akwizycji. - To będzie dla branży handlowej bardzo ciekawy rok. Spodziewamy się wielu przejęć, upadłości i zmian legislacyjnych. Wiemy, że wiele firm ma ogromne problemy finansowe i będą musiały zdecydować się na jakieś ruchy: albo na upadłość albo na sprzedaż innym graczom z rynku lub podmiotom finansowym - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Krzysztof Tokarz. Prezes GK Specjał zauważa, że rynek "robi się bardzo wymagający", m.in. dlatego, że marże stają się coraz niższe, a koszty - coraz wyższe. Zdaniem Tokarza, doprowadzi to do tego, że w 2018 r. rentowność na biznesach hurtowych i detalicznych będzie spadała. Szef Specjału spodziewa się także, że w 2018 r. pracownicy handlu będą oczekiwali coraz wyższych zarobków, natomiast wydajność i jakość pracy będą spadały. - Pracownik może dziś bowiem łatwo i szybko zmienić pracę, zyskując na tym. Nie jest więc zainteresowany jakością pracy - podkreśla Krzysztof Tokarz. Cały materiał dostępny tutaj.
W grudniu w miesięczniku HANDEL w dziale WYDARZENIA opublikowany został artykuł relacjonujący XX Międzynarodowe Targi Biznes Żywność Medycyna Auto Flota, które odbyły się w dniach 8-9 listopada w rzeszowskiej Hali Sportowo-Widowiskowej Podpromie. W wydarzeniu zorganizowanym przez GK Specjał wraz sieciami franczyzowymi NASZ SKLEP i LIVIO wzięło udział 220 wystawców z różnych branż, dla których udział w targach był już tradycją, ale także debiutanci. W materiale podkreślono, iż tegoroczna odsłona tej imprezy handlowej, ze względu na swój rocznicowy charakter przygotowana została z jeszcze większym rozmachem i dodatkowymi atrakcjami w porównaniu z poprzednimi edycjami. Podczas dwóch dni targów odbyły się losowania 75 nagród. W relacji czytamy, iż posumowaniem pierwszego dnia targów był bankiet, podczas którego wręczone zostały statuetki m.in. przez przedstawicieli władz samorządowych, a także nagrody Złoty Specjał. Dalej czytamy, iż nagrodzone zostały także czasopisma handlowe patronujące targom, w tym gazeta „Handel”, a drugiego dnia targów Krzysztof Tokarz wręczył 30 Złotych Medali dla najlepszych produktów. Cały artykuł dostępny tutaj.
W grudniowym wydaniu HURT&DETAL w ramach prowadzonego przez to piso cyklu „Zmieniaj sklep, zwiększaj zyski”, który ma na celu pomoc sklepom, przy udziale firmy SHOP DOCTOR oraz MODERN-EXPO zostały przedstawione zalecenia w ramach Visual Merchandisingu dla sklepu w Stawiszynach (Pl. Wolności 19), który należy do sieci LIVIO. Jak przyznaje w artykule Pani Małgorzata Pilarska, właścicielka sklepu, podczas wizyty Redakcji oraz ekspertów otrzymała wiele cennych wskazówek, dzięki którym wie teraz co zrobić , aby udoskonalić sklep i lepiej wyeksponować produkty.
W dziale Aktualności serwisu poradnikhandlowca.com.pl ukazała się informacja o otwarciu kolejnego sklepu sieci Livio. Jak dowiadujemy się z materiału jest to placówka o 200 m2 powierzchni sprzedażowej w Tarnowskich Górach, której właścicielem jest Pan Piotr Palacz. Oferuje ona klientom ponad 4000 pozycji asortymentowych. Sześcioosobowa załoga i dwie kasy gwarantują łatwość dokonywania zakupów. Zlokalizowany na terenie osiedla mieszkaniowego sklep charakteryzuje się przyjazną atmosferą, szerokim wyborem produktów świeżych, jak również proponuje szereg dodatkowych usług. Materiał serwisowy dostępny tutaj.
Na łamach grudniowego wydaniu miesięcznika „Poradnik Handlowca” opublikowany został artykuł - „Podkarpackie – region ze zróżnicowanym handlem”, w którym autor rozmawia m.in. z pracownikiem sklepu „Delikatesy Premium” w Rzeszowie, należącego do sieci „Nasz Sklep”. Pani Bernadetta Ochenduszko opowiada Poradnikowi Handlowca, iż sklep odczuwa silną konkurencję ze strony dyskontów i marketów znajdujących się w pobliżu oraz zdradza, jakie produkty będą się najlepiej sprzedawać w sklepie w okresie przedświątecznym. Pani Bernadetta wyjaśnia, iż na święta Bożego Narodzenia, zawsze sprzedaje się dużo produktów regionalnych, głównie wędlin od lokalnych dostawców i tym samym potwierdza słowa autora materiału, który podkreśla, iż w regionie podkarpackim detaliści stawiają na jakość i produkty regionalne.