Zakończyła się XXVII edycja Targów Biznes Żywność Medycyna Auto Flota Rzeszów 2024 r. Ponad 350 wystawców z Polski i z zagranicy wypełniło po brzegi G2A Arenę w Jasionce. Organizatorem wydarzenia była GK Specjał wraz z sieciami franczyzowymi: Nasz Sklep, Livio i Rabat Detal oraz spółkami Cezal i Ren.
Na powierzchni wystawienniczej zaprezentowały się firmy z różnych branż, m.in.: FMCG, motoryzacyjnej, finansowej, medycznej, ochrony mienia, wyposażenia wnętrz sklepów, hurtowni i magazynów.
O godzinie 09:30 uroczystą inaugurację z udziałem władz miasta i regionu poprowadziła Dorota Gardias. Wydarzenie otworzył prezes GK Specjał – Krzysztof Tokarz wraz z przedstawicielami władz miasta i regionu.
Złote Medale rozdane
W części oficjalnej przyznano wyróżnienia w konkursie Złoty Medal. Wzięło w nim udział 119 producentów z branży FMCG, zaś kapituła konkursu oceniła w sumie 153 produkty.
ZŁOTE MEDALE | ||
lp. | FIRMA | PRODUKT |
1. | AKSAM SP. Z O.O. | BESKIDZKIE PALUSZKI Z SOLĄ 240 G |
2. | BUNGE POLSKA SP. Z O.O. | SMAKOWITA MAŚLANY SMAK 450 G |
3. | CARLSBERG POLSKA SP. Z O.O. | PIWO GARAGE ORANGE SPRITZ 400 ML |
4. | DANONE S.A. | YOPRO JOGURT PITNY SMAK TRUSKAWKA-MALINA 270 G |
5. | DAWTONA SP. Z O.O. | DRUGIE ŚNIADANIE MUS 20G PROTEIN 180 G |
6. | FIRMA PRODUKCYJNO -HANDLOWA JANUSZ SŁOTA | KIEŁBASA SWOJSKA JODŁOWSKA |
7. | FROSTA SP. Z O.O. | WARZYWA NA PATELNIĘ ULUBIONE 400 G |
8. | I.D.C. POLONIA S.A. | GÓRALKI GIGA WAFELEK Z KAKAOWYM NADZIENIEM W MLECZNEJ CZEKOLADZIE 50 G |
9. | JAWO SP. Z O.O. | PYZY Z MIĘSEM 450 G |
10. | JURAJSKA S.A. | JURAJSKA 1,5L NIEGAZOWANA |
11. | KOMPANIA PIWOWARSKA S.A. | PIWO LECH PREMIUM BUTELKA 500 ML |
12. | KORAL SP. Z O.O. | LODY GRAND G.O.A.T. COSMOPOLITAN 100 ML |
13. | LOTTE WEDEL SP. Z O.O. | WAFELKI WW SAKURA KWIAT WIŚNI W CZEKOLADZIE MLECZNEJ 47 G |
14. | MELVIT S.A. | OWSIANKA „SECRET FITNESS" Z OWOCAMI I CHIA, TUBA 500 G |
15. | OLEWNIK SP. Z O.O. | SUCHA KARKOWSKA Z SZYNKI 255 G |
16. | OLV SP. Z O.O. | MUS JABŁKOWO-TRUSKAWKOWY 200 G |
17. | PAMAPOL S.A. | SZYNKA KONSERWOWA SPICHLERZ RUSIECKI 300 G |
18. | PRYMAT SP. Z O.O | SOS CHRZANOWO-MUSZTARDOWY SMAK 175 G |
19. | PRZETWÓRSTWO RYBNE ŁOSOŚ SP. Z O.O. | SAŁATKA HAWAJSKA Z ŁOSOSIEM 160 G |
20. | ROLNIK SP. Z O.O. | KUKURYDZA KONSERWOWA 425 ML |
21. | SPÓŁDZIELNIA MLECZARSKA RYKI | SER ACTIVE PROTEIN PLUS 135 G |
22. | SOKOŁOW S.A. | KABANOSY HIGH PROTEIN DROBIOWE 60 G |
23. | SPÓŁDZIELNIA MLECZARSKA „MLEKPOL” W GRAJEWIE | JOGURT PITNY MANGO ŁACIATY PROTEIN+ 360 G |
24. | STOCK POLSKA SP. Z O.O. | WHISKY CLAN CAMPBELL 40%, 0,75 L |
25. | STRAUSS CAFE POLAND SP. Z O.O. | KAWA MIELONA MK CAFE CREMA 500 G |
26. | THAI UNION POLAND SP Z.O.O. | FILET Z MAKRELI W SOSIE POMIDOROWYM 160 G |
27. | LORENZ P.S.A. | KRAKERSY PEŁNOZIARNISTE SEZAM, LEN I CHIA DOBRY CHRUP LAJKONIK |
28. | TOP FOOD SP. Z O.O. | CHUSTECZKI NAWILŻANE VALETTO |
29. | WILDOVE SP. Z O.O | JOY&TOY SNACK SURPRISE KOT |
30. | WINIARNIA CARTAXO | WINO PONTE PORTUGAL BIAŁE PÓŁSŁODKIE 0,75 L |
Ogólnopolski Kongres FMCG
Równocześnie z Targami odbył się Kongres: „Dokąd zmierza polski handel?”, który zgromadził ekspertów, liderów opinii oraz kluczowe postacie w polskim handlu, w tym przedstawicieli kierownictw największych koncernów i firm rynku FMCG.
Kongres został zorganizowany przy współpracy pism branżowych: przy współpracy pism branżowych: Poradnik Handlowca, Poradnik Restauratora, Handel, Hurt i Detal i Wiadomości Handlowe oraz firm analitycznych i badawczych: Centrum Monitorowania Rynku, GFK Polonia YouGov, NielsenIQ, a także GWW.
W ramach Kongresu odbyły się prezentacje i debaty o następującej tematyce:
I dnia
11:00 - 11:30 Prezentacja: Fakty i mity dotyczące systemu kaucyjnego, czyli jakie realnie obowiązki czekają handel od stycznia 2025?, dr Katarzyna Barańska, Partner, Head of Decarbonisation, Osborne Clarke Olkiewicz Świerzewski i Wspólnicy S.K.A.
12:00 - 12:20 Prezentacja wprowadzająca do debaty: Powrót popytu czy oko cyklonu. Czy rynek FMCG wraca na ścieżkę wzrostu?, Szymon Mordasiewicz, Dyrektor Komercyjny, Panel Gospodarstw Domowych, GfK Polonia
12:25 – 13:25 Debata: Organizacja handlowa po 2 latach kryzysu, ale z czarnym łabędziem za horyzontem. Jak organizacje handlowe odbudowują sprzedaż w 2024?, Szymon Mordasiewicz, MODERATOR
13:50 – 14:10 Prezentacja wprowadzająca do debaty: Czym jest dziś mały format zorganizowany dla polskiego konsumenta i jakie potrzeby realizuje? Michał Maksymiec, Dyrektor ds. Współpracy z Sieciami Detalicznymi, GfK Polonia
14:15 – 15:25 Debata: Mały format jako integralna część polskiego krajobrazu handlu detalicznego. Co kontynuować, co zatrzymać a jakie działania rozpocząć, Szymon Mordasiewicz, MODERATOR
15:40 – 16:00 Prezentacja: Neuro Merchandising: Zwiększanie sprzedaży dzięki zrozumieniu mózgu klienta, dr Marek Borowiński, www.shopdoctor.pl, Hurt & Detal
16:00 – 16:20 Prezentacja: Optymalizacja doświadczenia zakupowego: klucz do sukcesu w handlu detalicznym, dr Marek Borowiński, www.shopdoctor.pl, Hurt & Detal
II dnia
10:00 - 10:15 Prezentacja wprowadzająca do debaty: Jak wspierać i zwiększać sprzedaż produktów mrożonych w handlu tradycyjnym? Michał Maksymiec, Dyrektor ds. Współpracy z Detalistami, Consumer Panel GfK
10:20 - 11:30 Debata z zaproszonymi gośćmi: Jak wspierać i zwiększać sprzedaż produktów mrożonych w handlu tradycyjnym?, Zbyszko Zalewski, Dyrektor Administracji i Marketingu, Poradnik Handlowca, MODERATOR
11:45 – 12:05 Prezentacja wprowadzająca do debaty, Konrad Wacławik, Kierownik zespołu ds. współpracy z sieciami handlowymi, NielsenIQ
12:10-13:20 Debata z zaproszonymi gośćmi: Czy to koniec konkurowania ceną? Na co zwracają uwagę klienci?, dr Michalina Szczepańska, Redaktor Naczelna, Handel, MODERATOR
13:35-13:55 Prezentacja wprowadzająca do debaty, Elżbieta Szarejko, Ekspert, CMR
14:00- 15:10 Debata z zaproszonymi gośćmi: Wzrost wolumenowy i co dalej? Jak skorzystać z tego, że Polacy zaczęli kupować więcej? Przemysław Ziemichód, Redaktor naczelny portalu FoodService24.pl, dziennikarz w magazynie Handel, MODERATOR.
Panelistami Kongresu byli:
Podsumowaniem pierwszego dnia targów była uroczysta gala wieczorna, podczas której wręczone zostały statuetki m.in. przez przedstawicieli władz samorządowych w następujących kategoriach: Biznes, Żywność, Medycyna, a także nagrody Złoty Specjał za Produkt Roku, Dynamikę Roku, Najlepsze Stoisko oraz Osobowość Roku.
Lista nagrodzonych:
STATUETKI WOJEWODZY PODKARPACKEIGO W KATEGORII MEDYCYNA
· TOP MARKA W MEDYCYNIE: WEBER&WEBER Sp. z o.o.
· PARTNER ROKU 2024: ANTAR SP.J.
· OFERTA TARGOWA: ARmedical Sp. z o.o.
STATUETKI MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA W KATEGORII BIZNES
· TOP MARKA W BIZNESIE: CEDC International Sp. z o.o.
· PARTNER ROKU 2024: Coca‑Cola HBC Polska Sp. z o.o.
· OFERTA TARGOWA: Nestlé Polska S.A.
STATUETKI PREZYDENTA MIASTA RZESZOWA W KATEGORII ŻYWNOŚĆ:
· TOP MARKA W ŻYWNOŚCI: Profi S.A.
· PARTNER ROKU 2024: Jacobs Douwe Egberts
· OFERTA TARGOWA: LOBO meble do sklepu
STATUETKI ZŁOTY SPECJAŁ
· PRODUKT ROKU: Skyr jogurt pitny typu islandzkiego JAGODA - Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy
· DYNAMIKA SPRZEDAŻY: Grupa Żywiec Sp. z o.o.
· WSPÓŁPRACA 2024: Colian Sp. z o.o. - Dywizja Kulinarno-Napojowa
· PARTNER FLOTOWY: Inter Cars Fleet Services Sp. z o.o.
RANKING KLIENTÓW
Po raz pierwszy wprowadzono ranking klientów realizujących zamówienia targowe. Klienci, którzy uzyskali najlepsze rezultaty sprzedażowe otrzymają 30 atrakcyjnych nagród, wśród których były: tablety, smatphony, czy hulajnogi elektryczne.
LOTERIA TARGOMANIA
Podczas dwóch dni Targów odbywały losowania nagród w ramach loterii Targomania. Łącznie rozlosowano kilkanaście, które trafiły do uczestników targów realizujących zamówienia na stoiskach. Wśród nagród były telewizory, tablety, laptopy, smartwatch’e, rowery czy zestawy nagród.
NAGRODA SPECJALNA
Nagrodą specjalną na targach był voucher do wykorzystania na weekendowy rejs katamaranem lub na zakup wyposażenia do sklepu o wartości 20 tys. złotych – ufundowany przez firmę Carlsberg Polska. Ta wspaniała nagroda trafiła do jednego z klientów obsługiwanych przez GK Specjał - pana Rudolfa Rygola reprezentującego firmę Tomi Markt Sp. z o.o.
NA RZECZ FUNDACJI
Organizatorzy wydarzenia po raz kolejny wsparli Fundację Specjał. W części wieczornej odbyło się przekazanie kwoty 20 tys. na rzecz podopiecznych Fundacji Specjał. Kwota została przekazana jako podsumowanie akcji „Pomagam i żyje aktywnie”. Była to już druga odsłona akcji, w której pracownicy GK Specjał poprzez aktywności fizyczne angażują się w pomoc Fundacji. Uczestnicy przemierzyli łącznie prawie 17 tys. kilometrów w różnych dyscyplinach: biegając, jeżdżąc na rowerze czy spacerując. Ponadto zwieńczeniem wieczornej części oficjalnej była licytacja prac artystów, z której cały dochód również zasili konto Fundacji.
PARTNERZY
Patronami honorowymi Targi byli: Wojewoda Podkarpacki. Marszałek Województwa Podkarpackiego, Prezydent Miasta Rzeszowa. Patronami medialnymi wydarzenia zostali Poradnik Handlowca, Poradnik Restauratora, Handel, Handel Extra, Hurt i Detal, Wiadomości Handlowe. Partnerami wydarzenia zostali: Carlsberg Polska oraz Grupa Żywiec.