W ramach Targów Biznes Żywność Medycyna Auto Flota odbył się Kongres FMCG. Była to już 5 edycja wydarzenia, które co roku gromadzi ekspertów, liderów opinii oraz kluczowe postacie w polskim handlu, w tym przedstawicieli kierownictw największych koncernów i firm rynku FMCG. Moderatorami byli redaktorzy najlepszych pism branżowych.
Jak zmienił się detaliczny obraz Polski? Czego nauczyły nas ostatnie 3 lata? Rola Małego Formatu i zmiany zachowań konsumentów. To tylko niektóre tematy jakie poruszyliśmy w ramach tegorocznego Kongresu FMCG. Do udziału w roli panelistów zaproszeni zostali przedstawiciele kadry zarządzającej czołowych polskich i zagranicznych firm z branży FMCG oraz ekspertów firm badawczych.
Uczestnikami Kongresu byli:
· Bąk Marek, Dyrektor Handlowy, Dawtona Sp. z o.o.
· dr Borowiński Marek, Shop Doctor, www.shopdoctor.pl
· Chmal Arkadiusz, Prezes Zarządu, REN Sp. z o.o.
· Czernecki Remigiusz, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Handlowy, Grupa Kapitałowa Specjał, Przewodniczący Rady Nadzorczej REN
· Gąska Władysław, Dyrektor Handlowy, Członek Zarządu, Koral Trade Sp. z o.o.
· Generalczyk Wiesław, Redaktor Naczelny, Poradnik Handlowca,
· Głowniak Paweł, Dyrektor Handlowy, „HERBAPOL - LUBLIN” S.A.
· Gondek Piotr, Dyrektor Sprzedaży i Dystrybucji, Carlsberg Polska
· Grzegorek Paweł, Dyrekor Handlowy, Colian
· Kozłowska Magdalena, Dyrektor Zarządzająca Europa Środkowa i Wschodnia, Aviko
· Laskowska Dorota, Dyrektor Sprzedaży, Orbico Sp. z o.o.
· Łukasik Bogdan, Prezes Modern Expo
· Maksymiec Michał, Dyrektor ds. Współpracy z Sieciami Detalicznymi, GfK Polonia
· Mordasiewicz Szymon, Dyrektor Komercyjny, Panel Gospodarstw Domowych, GfK Polonia,
· Niewadzi Paweł, Dyrektor Sprzedaży i Dystrybucji, Członek Zarządu, Polski Ogród Sp. z o.o.
· Owerko Marian, Prezes Zarządu, Bakalland Sp. z o.o
· Partyka Agata, Dyrektor ds. Rozwoju Klientów, Danone Polska
· Piasta Iwona, General Manager, Grupa Maspex Sp. z o.o.
· Robert Warda, Krajowy Kierownik ds. Rozwoju Klientów, Unilever
· Sałata Jan, Dyrektor Generalny, PSH Nasz Sklep S.A.
· Sas Robert, Senior Director & Managing Director Poland, MEU Central Europe
· Siedlik Mariusz, Sales Director Poland&Baltics&Ukraine, Tchibo
· Snopkowski Marcin, Dyrektor Generalny, Lodziarnie Firmowe Sp. z o.o. Sp.k.
· Sroka Radosław, Dyrektor Sprzedaży ds. Klientów Kluczowych w PPL KORAL
· Sypek Marek, Dyrektor Generalny, Stock Polska
· Szarejko Elżbieta, Ekspert, CMR
· dr Szczepańska Michalina, Redaktor Naczelna, Handel,
· Szpotowicz Konrad, National Customer Development Manager & Route To Market Transformation Lead, Unilever Polska Sp. z o.o.
· Tarka Katarzyna, Sales and Marketing Director, Mamut
· Tokarz Krzysztof, Prezes Zarządu, Grupa Kapitałowa Specjał
· Trydeński Rafał, Prezes Zarządu Unilever Polska Sp. z o. o.
· Wawro Robert, COO, Grupa Maspex Sp. z o.o.
· Wilamowski Błażej, Dyrektor Komercyjny, Członek Zarządu, OSHEE™ Polska Sp. z o.o.
· Wilkoń Tomasz, Wiceprezes Zarządu, Rabat Detal Sp. z o.o.
· Wojciechowski Paweł, Sales Director for Poland and Central Europe at FRoSTA Poland,
· Wróblewski Rafał, Sales Director, Nestlé Polska S.A.
· Wysocki Tomasz, Client Business Partner / Sourcing Leader, NielsenIQ
· Zajdel-Pawlak Karolina, Prezes, NielsenIQ
· Zych Marian, Wiceprezes, PSH Livio Sp. z o.o.
W ramach tegorocznego Kongresu uczestnicy mogli wysłuchać debat:
1/ Dostosować się do zmian czy je antycypować i wyprzedzać rynek? Czego nauczyły nas ostatnie 3 lata w kontekście pracy w handlu detalicznym w aspekcie zarządzania organizacją, sklepem, pracy z konsumentem i pracownikiem? Szymon Mordasiewicz, Dyrektor Komercyjny, Panel Gospodarstw Domowych, GfK Polonia, moderator
2/ Debata z zaproszonymi gośćmi: Mały Format Sieciowy jako niezbędny element polskiego rynku detalicznego zaspokajający specyficzne i konkretne potrzeby polskich konsumentów. Jak musi wyglądać i czym się różnić od innych formatów, aby dalej się skutecznie rozwijać?
3/ Zmiana zachowań konsumentów i jak na nie reagować?
4/ Co dzieje się w mniejszym formacie? Dlaczego oraz jak powiększyć koszyk dzięki wiedzy o współkupowaniu? Waga nowości w sklepie.
5/ Co powinien zrobić REN, żeby zostać nr 1 w dystrybucji mrożonek FMCG oraz HoReCa w Polsce?
Transmisja z prezentacji i debat dostępna jest na stronie targispecjal.pl