REN Sp. z o.o. wchodząca w skład GK SPECJAŁ w grudniu 2022 roku zawarła umowy dotyczące strategicznego partnerstwa z NORDIS Chłodnie Polskie Sp. z o.o.
NORDIS Chłodnie Polskie to lider dystrybucji produktów mrożonych i lodów w detalu oraz kanale HoReCa w woj. lubuskim i wielkopolskim. Produkty NORIDS w kategorii lodów, mrożonych warzyw i owoców oraz dań gotowych są liderami kategorii na tych rynkach. W związku ze zmianą dotychczasowego modelu dystrybucji NORDIS, od 1 stycznia 2023 r. REN jest wiodącym i preferowanym dystrybutorem produktów marek NORDIS na obszarach województw lubuskiego i wielkopolskiego. REN zarządza 3 tysiącami zamrażarek NORDIS ulokowanych w detalicznych placówkach handlowych na tych rynkach, z prawem do oferowania w nich pełnej oferty produktów mrożonych z oferty handlowej REN. REN w ramach centrów dystrybucji w Poznaniu i Zielonej Górze ponad dwu i półkrotne zwiększył siły sprzedaży, obecnie jest dystrybutorem o najwyższym potencjale sprzedaży żywności mrożonej na tych rynkach.
To kolejny krok GK Specjał w budowaniu mocnej pozycji REN w segmencie dystrybucji żywności mrożonej i lodów. REN obecnie posiada 10 centrów dystrybucji produktów mrożonych w Polsce, w ramach których pracuje 125 wyspecjalizowanych w sprzedaży produktów mrożonych przedstawicieli handlowych oferujących pełen asortyment tych produktów. Istotne wzmocnienie potencjału sprzedażowego i logistycznego REN na obszarze województw lubuskiego i wielkopolskiego, a także poszerzenie oferty handlowej to kolejny krok REN na drodze do zdobycia pozycji lidera dystrybucji mrożonej żywności, ryb i lodów w Polsce.
Spółki z Grupy Kapitałowej SPECJAŁ zarządzają obecnie dystrybucją żywności za pośrednictwem zlokalizowanych na obszarze całej Polski 29 centrów dystrybucji , dysponują siłami sprzedaży w liczbie ok. 500 przedstawicieli handlowych i koordynatorów sieci franczyzowych, co stanowi największy zespół aktywnie działających w terenie handlowców w Polsce. Grupa zatrudnia ok. 6 tys. pracowników i w 2022 roku osiągnęła blisko 3 mld zł przychodów ze sprzedaży. Postawiony cel na rok 2023 to zbliżenie się do 3,5 mld zł.
Strategia GK SPECJAŁ zorientowana jest na w pełni profesjonalną i kompleksową obsługę i wsparcie biznesowe kontrahentów w ramach aktywnej dystrybucji, także w kanale HoReCa. Między innymi dzięki stałemu rozwojowi, pełnej ofercie produktów ogólnospożywczych, w tym wyspecjalizowanej dystrybucji produktów mrożonych GK SPECJAŁ zapewnia swoim kontrahentom możliwość wzmacniania także ich pozycji na bardzo konkurencyjnym rynku sprzedaży detalicznej.