Grupa Kapitałowa Specjał, którą kieruje Prezes Zarządu Krzysztof Tokarz, chce zwiększać przychody – tak podaje gazeta Puls Biznesu. Jak czytamy w materiale dystrybutor, który ma już ponad 10 tys. sklepów franczyzowych, planuje dalszą ekspansję i szykuje nową strategię rozwoju.
W materiale zacytowana została wypowiedz prezesa zarządu GK Specjał, który wyjaśnił: Pandemia miała oczywiście duży wpływ na biznes, ale w naszej części rynku nie był on negatywny. Sprzedaż hurtowa zwyżkowała, zwłaszcza w pierwszych miesiącach pandemii, gdy była panika i klienci robili zapasy. Rośliśmy znacznie szybciej niż rynek i w tym roku powinno być tak samo. Na nasze zyski pozytywnie wpłynął m.in. segment dystrybucji medycznej, relatywnie niewielki w porównaniu do hurtu FMCG.
Ponadto zwrócono uwagę, że GK Specjał w marcu przejęła już firmę dystrybucyjną Kolonko z Wągrowca pod Poznaniem i w planach ma dalszą ekspansję. - To nieduża akwizycja, ale na tym na pewno nie skończymy. Chcemy poszerzyć zasięg geograficzny i asortyment. I jedno, i drugie pozwoli na zwiększenie obrotów grupy — mówi na łamach Pulsu Biznesu Krzysztof Tokarz. A artykule podano również, że Specjał planuje w tym roku zwiększenie przychodów o około 20 procent.
— Mówimy tu o skali rzędu 400 mln zł, więc tego nie da się zrobić wyłącznie organicznie, potrzebne będą akwizycje. W połowie roku powinno dojść do kolejnej. Szukamy też doradcy finansowego, który pomoże nam w tworzeniu długoterminowego planu ekspansji – dodaje prezes zarządu GK Specjał.
Specjał obecnie zaopatruje około 10 tys. sklepów franczyzowych, działających w takich sieciach jak Nasz Sklep, Livio i Rabat Detal. — Tu mamy wciąż bardzo duże pole do zwiększania przychodów. Możemy — w zależności od lokalizacji — dostarczać klientom ponad 20 tys. indeksów produktowych. W naszej ofercie nie ma papierosów, chemii, owoców, warzyw ani mięsa, więc w praktyce obecnie możemy zapewnić sklepowi około 40 proc. asortymentu, którego potrzebuje. Przeciętnie dajemy 30 proc. z tego, więc dzięki poprawie cen, jakości dostaw i logistyki, a także poszerzeniu oferty możemy znacznie zwiększyć sprzedaż, a jednocześnie mocniej związać z nami sklepy franczyzowe — mówi Krzysztof Tokarz. Zdradził również, że w najbliższym czasie nie ma planów wprowadzenia firmy na giełdę.