Nagroda „Retailer of the Year 2019 - Wybrany przez dostawców” organizowana przez European Conferences United wraz z firmą badawczą Nielsen jako partnerem merytorycznym, jest jedyną nagrodą w branży handlu i dystrybucji przyznawaną sieciom detalicznym i hurtowym przez ich partnerów handlowych na podstawie ankiety. Uczestniczący w badaniu dostawcy, za najważniejsze uznali kolejno takie obszary jak: kontakty z zespołem, współpraca przy rozwoju biznesu, warunki handlowe, logistyka oraz wizerunek. Zwycięzcą Nagrody Retailer Of The Year 2019 w kategorii hurtownicy i dystrybutorzy została GK Specjał.
Prezes Zarządu GK SPECJAŁ Pan Krzysztof Tokarz, podkreślił znaczenie nagrody przyznawanej przez producentów i zwrócił uwagę na rolę partnerskich relacji, nowych technologii i sprawnej logistyki w rozwijaniu sieci handlowych. Krzysztof Tokarz, Prezes GK Specjał, laureat w kategorii hurtownicy i dystrybutorzy, wyraził dumę z otrzymanej nagrody:
- Jesteśmy dumni z nagrody Retailer of the Year 2019. Fakt ten pokazuje przede wszystkim że obraliśmy właściwy kierunek współpracy z producentami, od początku działania firmy zawsze kierowaliśmy się ideą współpracy i zrozumienia. Nagroda przekonuje nas, że jest to słuszna koncepcja. GK SPECJAŁ w tym roku obchodzi 30-lecie działalności, nagroda to wspaniała wiadomość dla wszystkich naszych pracowników, którzy poprzez swoje zaangażowanie, profesjonalizm, lojalność budują dynamicznie rozwijające się organizację. Dziękujemy wszystkim klientom, którzy codziennie realizują zakupy w ponad 9000 sklepach naszych sieci franczyzowych NASZ SKLEP, LIVIO oraz RABAT DETAL.
Największym wyzwaniem, z jakim przyszło nam się zmierzyć w czasie pandemii było zapewnienie ciągłości dostaw. Wprowadzenie procedur bezpieczeństwa dla wszystkich uczestników łańcucha dostaw Producent – Dystrybutor - Przedstawiciel Handlowy – Sklep - Klient, tak aby mając na uwadze w/w elementy wprowadzone zostały nowe kompetencje w/w obszarach rozszerzające dotychczasowe zasady ochrony żywności i higieny pracy w łańcuchu produkcji i dystrybucji żywności. Bardzo ważnym elementem było nabycie odpowiednich kompetencji załogi sklepu dotyczących relacji z klientem, aby w przyjazny sposób egzekwować stosowanie wymogów sposobu realizacji bezpiecznych zakupów w sklepie spożywczym.