W ostatnich tygodniach Sieć PSH NASZ SKLEP, Livio oraz Rabat Detal kooperujące w ramach Grupy Kapitałowej Specjał podjęły szereg działań prewencyjnych i edukacyjnych skierowanych do franczyzobiorców, pracowników i klientów sieci. Rekomendacja Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz WHO w związku z zagrożeniem epidemiologicznym wywołanym przez koronowirusa stała się priorytetem.
Pracownicy naszych sklepów otrzymali pakiet niezbędnych materiałów oraz informacji dotyczących procedur sanitarnych. Regularnie wprowadzane są działania mające na celu ochronę kadry oraz klientów m.in.: odkażane są: kasy, taśmy kasowe, wózki, terminale płatnicze, koszyki, klamki, poręcze, terminale czyli wszystkie miejsca szczególnie i często dotykane. Eliminujemy ryzyko. Wprowadzamy działania informacyjne w sklepach są to m.in.: plakaty oraz ulotki informacyjne dot. procedur bezpieczeństwa, zwracamy uwagę na właściwe zachowanie. Bardzo ważna jest również konieczność używania jednorazowych rękawiczek, dostępnych na terenie sklepu, zachęcamy do płatności bezgotówkowych.
Dodatkowo wprowadziliśmy specjalną usługę dot. dezynfekcji oraz ozonowania sklepów, które realizowane jest przez Ochronę Specjał. Profesjonalna i przeszkolona ekipa w strojach ochronnych za pomocą profesjonalnych środków podnosi bezpieczeństwo sklepów. Bezpieczeństwo załogi oraz klienta jest naszym priorytetem. Usługa jest również dostępna dla naszych franczyzobiorców.
Zdarzają się również sytuacje, w których nieodpowiedzialne zachowanie kończy się interwencją policji i wnioskiem o odszkodowanie. 5 kwietnia taka sytuacja miała miejsce w jednym z naszych sklepów należących do firmy SPECJAŁ – Delikatesów Premium NASZ SKLEP. Ochrona SPECJAŁ zatrzymała mężczyznę , który nie zapłacił za zakupy, mężczyzna twierdził że jest zarażony koronawirusem. Załoga opuściła sklep, policjanci wyposażeni w odpowiednie środki bezpieczeństwa zatrzymali mężczyznę na miejscu okazało się że nie ma żadnych objawów, był pod wpływem alkoholu. Jest to najlepszy sklep na osiedlu, gdzie mnóstwo ludzi robi zakupy, sklep mógł zostać wyłączony i zamknięty do dezynfekcji lub odwołania. Na szczęście okazało się że mężczyzna nie był zarażony, sklep działa. Sytuacja pokazała że zadziałały procedury bezpieczeństwa, Sieć wystąpiła o odszkodowanie od zatrzymanego.