W dniach 16-18 marca w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach odbyła się konferencja Food Show 2017. W panelu odbywającym się pod hasłem „Przetwórcy i handlowcy łączą siły w walce o klienta” wziął udział Krzysztof Tokarz, prezes zarządu GK Specjał.
Jak wypromować markę własną, jak tworzyć produkty z czystą etykietą, czego wymagają sieci handlowe i jakie oczekiwania mają konsumenci – nad tym kwestiami zastanawiali się uczestnicy panelu „Przetwórcy i handlowcy łączą siły w walce o klienta”.
Krzysztof Tokarz, prezes zarządu GK Specjał mówił, że Specjał ma w swoim portfolio dwa segmenty marki własnej: markę nisko cenową, ale dobrą jakościowo oraz markę premium, obejmującą mniej produktów, ale za to bardzo wysokiej jakości. Prezes zaznaczył, że w przypadku marki własnej bardzo ważna jest regionalizacja sprzedaży i badanie, jakie marki sprzedają się w danym regionie. Ważne jest, aby nie rywalizować za wszelką cenę z produktami, które na danym terytorium po prostu świetnie się sprzedają.
Firma Specjał prowadzi również program szkoleniowy „Uniwersytet Przedsiębiorczości” za pomocą którego wspiera swoich franczyzobiorców w kreowaniu marek. - Uczymy naszych partnerów jak kategoryzować i eksponować marki, jak podawać cenę i obsługiwać klienta, ale i tutaj bierzemy pod uwagę regionalizację – podkreślał.